Har du blivit utsatt för bedrägeri?

Ring direkt till spärrlinjen vid bedrägeri eller ID-kapning. Telefonnumret är 08 572 12 432

Om du tror att du har blivit utsatt för bedrägeri, bör du genast kontakta vår Spärrlinje som är tillgänglig dygnet runt. Denna tjänst är öppen varje dag, hela dygnet för kunder som har Protexias Kreditbevakning med ID-skydd. Via linjen kan du bland annat spärra ditt bankkort, din mobiltelefon och andra viktiga dokument.

Ring Protexias spärrlinje på: 08 572 12 432

Du kan ringa spärrlinjen 24/7, alla dagar om året.

 

Spärra kort och värdehandlingar 

Kontakta Protexia med ett samtal för att få skydd. Vår spärrlinje lägger omedelbart en bedrägerispärr på ditt personnummer, vilket automatiskt gäller hos Bisnode, CreditSafe, Decidas, Syna och UC AB. Detta gör det svårare för bedragare att använda dina uppgifter. Tack vare vårt samarbete slipper du kontakta varje kreditupplysningsföretag individuellt.

Spärra personnummer i två veckor

För att förhindra att någon tar krediter i ditt namn, bör du spärra ditt personnummer. Detta görs snabbt och enkelt via vår bedrägerispärr och spärrlinje.

Protexia behöver din polisanmälan och fullmakt

Spärren är aktiv i två veckor. Under denna tid måste du skicka en kopia av polisanmälan till oss samt fullmakten vi skickat till dig. Efter att vi mottagit din fullmakt kan vi förlänga spärren i upp till fem år om det behövs.

Spärren upphör automatiskt

Spärren aktiveras omedelbart och du kan när som helst avbryta den. Annars upphör den automatiskt när den angivna perioden är över.